27 Eylül 2006

'reklamcı' olmaya çalışmak...

Bundan 3-4 sene önce 'reklamcılık' kelimesi adında geçmeyen bir okuldan mezun olduğunuzda ve reklam sektörüne girmek istediğinizi söylediğinizde aykırı ve farklı olarak algılanıyordunuz. Özellikle bütün işletme öğrencileri bankacılık ve satış meslekleri icin birbirlerini parçalarken. Ama şimdi ‘reklamcılık’ yeni mezunlar arasında popüler mesleklerden biri haline geldi, ‘reklamcı’ olduğunuz duyulur duyulmaz sorularla dolu mailler, staj yapmak isteyenler, CV’ler yığılıveriyor. Ben bu durumu 2 açıdan değerlendiriyorum. Bir, sektör bu kadar popüler olmaya ne kadar hazırlıklı? Gerçekten yetenekli ve kaliteli eleman seçebilme süreçleri sektörde oturmuş mu acaba? Yeni mezun olan pırıltılı gençler neden illa ki en az 1 yıl sürünmek zorundalar? Neden pırıltılı insanları alıp yetiştirip, ileride sektör icin faydalı olabilecek kaliteli bir işgücü yaratmaya kimse yanaşmıyor? Okullardaki kariyer günlerinde neden Dernek ya da Vakıf bu sektörü temsilen gitmiyor ve gençlerin kafalarındaki sorulara cevap vermiyor? Tabi bu olayın bir de ikinci boyutu var, yeni mezunlar sektörü gerçekten ne kadar tanıyor acaba? Sadece çok ışıltılı geldiği için mi bu mesleğe yöneliyorlar? ‘İşe kotla gidiyolar, saatleri çok rahat, iyi para var diye duydum, e bi de eğlenceli ofisleri var’ durumu mu onları bu sektöre yönlendiren? Kaç üniversitenin İşletme Bölümlerinde (ki reklamcılık ile 1-1 bağlantılı bir bölümdür) reklam dersleri var? Yeterli mi? Haluk Mesci gibi bazı duayenler olmasa kim-nasıl öğrenecek bu sektörü? Onlar bu işi bırakınca ne olacak? Kaç okulda, bizim su gibi tükettiğimiz ve gerçekten işe yarayan pazarlama kitapları okutuluyor? Vs vs.. Ben reklam sektörünün ekonomik olarak büyüdüğü kadar kaliteli işgücü anlamında da geliştiğine ve büyüdüğüne tanık olamıyorum maalesef. Ve çoğu zaman kendimi bu alana yönlenmek isteyen yeni, pırıltılı insanları arka arkaya red eden ajanslardan korumak icin müşteri tarafına yönlendirirken buluyorum ve üzülüyorum. Bir şeyler yapsak...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home