15 Eylül 2006

Yasak reklam

AA kaynaklı haberin üstünden 2 hafta kadar geçmiş, ama yeni yakaladım. Ne diyorsunuz bu işe?

İzmir Dişhekimleri Odası tarafından "halkın dini duygularını istismar ederek haksız kazanç sağladığı" gerekçesiyle şikâyet edilen bir firmanın televizyonlarda yayımlanan "misvak özlü diş macunu" reklamına Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan iki ceza geldi. Reklam filmi yasaklanıp yayından kaldırılırken 50 bin 12 YTL 20 kuruş para cezası da kesildi. Ağız ve diş sağlığı ile ilgili reklamlara karşı olmadıklarını, aksine desteklediklerini belirten Oda Başkanı Turgan Ülker, “Ancak reklamlar bilime akla uygun, abartı da ölçülü olmalı. Bu reklamın içeriği konusunda sadece üniversitelere değil din adamlarının da görüşlerine başvurduk” dedi.

4 Comments:

Blogger Nokta Çelik said...

Colgate'in misvak özlü diş macunu filmini gördüğümde hafif bir ürperme geçirmiştim, itiraf edeyim. Film her ne kadar dini bir havada değilse de misvakın kendisi düpedüz dini çağrıştırıyordu. Ramazan dışında, uluslararası bir markanın böyle bir yol seçmesinin amacı, AKP rüzgarında dini bütün hedef kitleyi yakalamak diye düşünmüştüm. Ama işi din adamlarından görüş almaya vardıracakları aklıma gelmemişti doğrusu. Bir de yeni bir şey öğrenmiştim, misvak her yerde yetişen bir bitkiymiş demek ki, oysa ben cahilliğimden hacca gidenlerin getirdiği hatıra eşyalardan sanırdım hep:)

Pazar, Eylül 17, 2006 9:59:00 ÖS  
Blogger Erhan Başaran said...

Colgate'in misvak özlü diş macunu, küresel markaların yerelleşme çabalarının bir sonucu, sanırım. McDonalds'ın köfteli hamburger çıkarması ya da Tavukçuzade Niyazi Efendi'si de aynı amacı güdüyor.

Misvak, her ne kadar her yerde yetişiyor olsa da, dini bir motif olmasının bitkisellikten daha ön planda olduğunu düşünüyorum. Bir pazarlama hinliği olarak algılıyorum bu durumu.

Ayrıca, yasaklanıp yasaklanmama durumunu bilmiyorum ama ben geçen akşam televizyonda reklamı gördüm.

Salı, Eylül 19, 2006 10:55:00 ÖÖ  
Blogger Haluk Mesci said...

Her yerde yetişmiyor arkadaşlar, haso Arap icadı. Bakın şifalı bitkiler (!) sitelerinden birinde ne yazıyor :

Misvak: (Salvadora persica / Toothbrush tree) Arabistan’da bulunan erâk agacinin dalindan, bir karis uzunlukta kesilen parçadir. Agacin odunu çok liflidir. Erâk dali bulunmazsa, zeytin veya baska dallardan da olabilir. Nar ve feslegen dalindan misvak olmaz. Insanin dis sagligina büyük bir fayda temin eden misvak, basit bir usûl olmakla berâber, en iyi dis temizleme vâsitasidir. Dislerin çürümesini önlemek için misvak kullanmak, bütün dis macunlarindan daha faydalidir. Larousse Illustre Medical ismindeki Fransa’nin kiymetli tip kitabi, agiz temizligi husûsunda diyor ki: “Bütün dis mâcunlari ve tozlari ve sulari, dislere zarar verir. En iyi dis temizleme vâsitasi, sert bir firçadir. Önce, disleri kanatirsa da, korkmamalidir. Dis etlerini kuvvetlendirir ve artik kanamaz.” Bu sekildeki dis temizligini saglayan en iyi vâsita misvaktir.

Kullanildigi yerler: Agacin dalindan, bir karis kadar parça kesilir. Ucu yeterli miktarda yontulduktan sonra, tuzlu su içinde bekletilir. Belirli bir süre sonra, uç kismindaki lifler açilarak, firça görünümü alir. Çok kart olan dallar için, bir biçak ya da sert bir cisim yardimiyla açilma hizlandirilir. Misvak kullanmak, disleri temizler ve disetlerini kuvvetlendirir. Öz suyu dogal olarak flörür içerir. Dis çürümelerini önler."

Ne buyrulur ??

Salı, Eylül 19, 2006 11:15:00 ÖÖ  
Blogger Zeynel Özer said...

Zeynel Özer

Colgate'in misvak özlü diş macunu filminin para cezası verilip verilmediğini bilmiyorum ancak,
Erhan Başaran'ın da söylediği gibi film tv'de hala dönüyor.

Pazartesi, Eylül 25, 2006 12:58:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home