23 Temmuz 2005

Reklam Forumu 2005

Sevgili reklamcılar,

Reklam tartışmadığımız gün yok herhalde.

Aslında insanın işini düşünmesi ve meslektaşlarıyla tartışması da iyi bir şey. Ancak tartışmalardaki genel düzey, acıklı.

Kavramlar çoğu kez kulaktan dolma, tartışma yöntemi mahalle kavgasına dönüşüyor zaman zaman. Söylem, genelde yakışıksız; amaç 'benim bagajım veya yazı kıvraklığım seninkini döver' omurgasına dayalı ego inşaatı...

Gelin bunlara bir son verecek, geniş katılımlı bir çalışma forumu düzenleyelim : Belli bir veya birkaç gün, belli bir mekanda bir araya gelelim. İsteyen herkes katılsın. Kayıt tutmak ve toplantının yönetimi için divan oluşturalım. İlgi duyan herkes, her grup, her topluluk, önceden ve iyi hazırlanmak koşuluyla, gelsin görüşlerini sunsun. Çalışma gruplarına ayrılalım ve kavramları tanımlamakla başlayıp, Türk reklamcılığının geleceğine ilişkin vizyonumuzu oluşturmaya varan bir sonuç için kafalarımızı, birikimlerimizi, emeklerimizi birleştirelim.

Tarihe geçecek bir kurultay-çalıştay olsun ve pek az meslek kolunun başarabildiği bir dayanışma, yaratıcılık, yapıcılık koyalım ortaya. Sonuçları yayınlayalım. Giderek, reklamcılığın, reklamcının ve reklamın sesini, saygınlığını, verimini yükseltelim.

Bu blog'u hayata geçirdim ama, zaman ve hız kazanmak için, üyelik yani registration ile işlemesi yerine, herkesin yorum eklemesiyle yani comment'leri kullanarak yazı yazabilmesine dayalı olmasını öngördüm. Bir süre yol alabilirsek, birkaç gönüllü kişi toparlar ve geldiğimiz noktayı somut karar önerilerine dönüştürürüz.

Öncelikli olarak, a) GÜNDEM [amaç, konu başlıkları] b) TAKVİM [tarih, süre] c) ÖRGÜTLENME [teblig, görüş, yazı vb sunacakların önceden başvurması; lojistik destek, vs vs] gibi gibi konularda görüşlerimizi ortaya koyalım.

14 Comments:

Blogger Fırat Yıldız said...

Umarim 'Ortak Defter'deki sessizlik buraya da hakim olmaz.

Pazartesi, Temmuz 25, 2005 10:08:00 ÖÖ  
Blogger Özlem Uşaklıgil said...

elinize sağlık hocam. hayırlı olsun...

inanıyorum ki bu toplantılar, özellikle yeni başlayanlar için paha biçilmez olacak.
iyi bir yaratıcı olacağına inandığımız stajyer ve juniorları bu toplantılara getirmeliyiz derim.
simit kaşar filan aldırırız :)

özlem

Pazartesi, Temmuz 25, 2005 10:40:00 ÖÖ  
Blogger Kagan Ismen said...

---Uzun süredir önerdigim, Kagan ismen"in de 'haber çikmadi' acullugu ile Bilgi Üniversitesine ciro ettigi----

Haluk Abi, harekete gecmek, harekete gecirmek, ne zamandir aculluk oldu:)
Gercekten sene var ki, biz bu olusumu konusuyoruz! Sadece sozde kalmasin diye harekete gectim, acelecilikle suclandim ama, varsin olsun:)
Hic olmazsa, bu blog'un olusumuna bir katki sagladi durum!

Madem oyle, izninizle, boyle bir toplantinin Bilgi'de olup olmama durumunu tartisabilir miyiz once bir aramizda!
Ben olabilecegini dusundugum icin, (sebeplerini saymistim daha once) onerdim Bilgi'yi. Siz de, bu toplanti akademik olmamali diye (sadece bu cumleyle) karsi ciktiniz! Aramizda bunu da konussak, durumu bir icimize sindirsek de, oyle ilerlesek diyorum.

Ayrica sunu da bir kez daha belirtmek isterim ki, Bilgi'de yaparsak bu toplantiyi, illa ki akademik bir kimligi olacak anlamina gelmez bence. Bilgi ev sahipligi yapmis olur. Hayatimizi kolaylastirir ve katilimi guclendirir.

Bunlar benim nacizane fikirlerim. Her fikre acigim ve saygiliyim. Her iki tarafta da varim demistim zaten.

Cok gecerli sebeplerimiz varsa, Bilgi'deki akisi buna gore sekillendiririz gerekirse! Zaten orada basligimiz 'Reklamda Yaraticilik Forumu' olmadi henuz.

Hayirli, ugurlu olsun.

Kagan Ismen

Pazartesi, Temmuz 25, 2005 11:59:00 ÖÖ  
Blogger Emre Ersahin said...

Üstadım Haluk Mesci,

Açılış metninizde bahsettiğiniz pek çok konu Reklamcılık Vakfı misyonu ile örtüşmeler ve paralellikler içerisinde. Eğer RV ve RD ile ortak bir çalışma olmayacaksa bu konunun da netliğe kavuşturulması işin başında yararlı olacaktır kanaatindeyim. Zira ReklamYAZILARI'ndaki basit bir logo esprisi bile RV ve RD yönetim kurullarına kadar konu olmuş ve ReklamYAZILARI'na ironik bir muhtıra verilmiştir.

Pazartesi, Temmuz 25, 2005 12:07:00 ÖS  
Blogger didemdk said...

Reklam toplantıları reklamcılar için bulunmaz bir deneyim olacaktır.

Katılımın tüm reklamcılara açık düzenlenmesi taraftarıyım.

Lojistik destek için de tüm ihtiyaçların çıkarılması ve paylaşılması gerekecek.

Konu başlıklarımız neler olmalı derseniz:
1.REKLAMCILIK
2.YARATICILIK
3.STRATEJİ
4.MARKA

NOT: Simit-kaşar önerisini destekliyorum. Çay için de sponsor buluruz :))

Pazartesi, Temmuz 25, 2005 12:12:00 ÖS  
Blogger V. Tolga HANCI said...

Ustam,

Elinize, zihninize sağlık.

a) GÜNDEM ile ilgili olarak Reklam yazıları grubunda önerdiğiniz; "Yaraticiliktan, reklam baglaminda, ne anliyoruz..."a ek olarak; "Reklamcının iletişimci olarak toplumsal sorumlulukları" başlığını da öneriyorum. Zira iletişimcilerin toplumun fikir önderleri olduğunu düşünüyorum ve bu noktada üzerimizdeki sorumluluğa uygun davranışlarımızın yetersiz olduğuna inanıyorum
b) TAKVİM konusunda bir şey önermem mümkün değil, ne yazık ki... Özel bir takım problemlerden dolayı her an uzun süreli bir yurt dışı seyahatine çıkmam gerekebilir. Uymama ihtimalim olan bir tarih önermeyi de anlamsız buluyorum. c) ÖRGÜTLENME konusunda ilgililer çoğaldıkça, en azından önerdiğim gündem başlığıyla ilgili olarak yapılacak tartışma/toplantı için bir yol haritası/rehber metin hazırlayıp katılımcıların görüşlerine sunabilirim.

sevgiler

vth

Pazartesi, Temmuz 25, 2005 12:30:00 ÖS  
Blogger Önder Öncel said...

Böyle bir organizasyona, hele ki sizinle, elbette varız.

Gündemi netleştirme konusunda önümüze bir tarih mi koysak? Reklamda yaratıcılık başlığı altında başka neleri konuşucağımız, önceden belirlenecek bir tarihe kadar hazırlanmış olsa (mesela) ?

Belki bu arada katılımcılardan bi arkadaşımızın gelen önerileri derleyip toplaması gerekebilir. Ben gerektiği takdirde blog içi örgütlenmede de verilecek her görev için hazır olduğumu belirtmek isterim.

öndör öncel

Pazartesi, Temmuz 25, 2005 12:54:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Elinize sağlık Hocam.

"Bugünün ütopyaları yarının gerçekleridir" sözünden yola çıkarak, bugüne ve yarına dair ne kadar çok ütopya üretirsek yurdum reklamcılığı okadar çok gelişecektir(tabii biz çıraklarda).

Tarih konusundaki önerim, toplantının Eylül'de yapılmasıdır. Bu öneriyi getirmemin iki sebebi var: biri, şu anda Kıbrıs'ta
olmamdan ve Eylül ayında Türkiye'ye kesin dönüşümü gerçekleştireceğimden dolayı, ikincisi de, bu kadar çok insanın bu toplantılara katılımlarının düzenli bir şekilde sağlanmasının(ilk etapta tartışılacak konular, kimlerin katılacağı,mekan seçimi,toplantıların hangi zamanlarda yapılacağı) biraz zaman alacağı...

Bu toplantıların ilk önce biz çiçeği ağzında ve burnunda reklamcılara çok iyi geleceğinden hiç kuşkum yok; yenilerin eskilerle buluşması her zaman görkemli ve ilham verici olmuştur. Toplantılarda ilk önce tartışılması gereken konular için şu anda 6 önerim var:

1. Yaratıcılığın tanımının yeniden yapılması...

2. Reklamcılığın temel sorunlarından olan, ajans hizmetlerinin ücretlendirilmesinin keskin sınırlarla belirlenmesi (ajansların bu konuda ortak hareketetlerinin sağlanması).

3. Türkiye'deki reklamcılığın dünyadaki trendlere ayak uydurması yerine, dünyaya trendler satan bir reklamcılık anlayışının getirilebileceğinin tartışılması.

4. Ajanslar arası sirkülasyonun biz gelecekteki reklam yaratıcıları için nasıl engellenebileceği... Ya da bu sirkülasyonun sektöre olumlu mu yoksa olumsuz mu bir katkısının olduğunun tartışılması...

5. Marka bilincinin reklamveren tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için çözüm önerileri getirilmesi...

6. Ve kendi adıma özel bir istek: ustalardan daha çok nasıl yararlanabiliriz? :)

Başta söylediğim gibi şu anda Kıbrıs'tayım ve açıkçası Eylüle kadar buradan yapacağım katkılar sınırlı(mesafeden dolayı)... Ve bu toplantılara katılmayı ve katkıda bulunmayı çok istiyorum. Ama Eylül'e kadar gerek telefonla gerek internetle her türlü katkıda ve destekte bulunabilirim. Eğer toplantıların eylül ve eylül sonrası yapılması kararlaştırılırsa da çok mutlu olacağım...

Not: Ben de bu toplantıların üniversite dışında yapılması taraftarıyım. Bir üniversitede yapılması için henüz erken olduğunu düşünüyorum; çünkü bu toplantilar şu aşamada sektörel bir harekettir.

İçtenlikle, sevgilerimle...

Çağlayan İbiş

Pazartesi, Temmuz 25, 2005 1:40:00 ÖS  
Anonymous Reklamlar.tv said...

Sevgili Haluk Hocam,

Bizler http://www.reklamlar.tv adresinde, aynen sizin giris yazinizda da belirttiginiz gibi,reklam sektorune olumlu ve ciddi katkilari olacak bir olusum uzerinde calisiyoruz. Bunun uzantisi
olarak, yine yazinizda belirttiginiz destek ve lojistik konularinda size yardimci olmaya haziriz.

Siz hocamız olarak böyle bir oluşum içerisinde olunca, bize de size sonuna kadar destek vermek düşer.
İster http://www.reklamlar.tv/ içerisinde, isterseniz başka
bir domain'de (mesela elimizde bulunan reklamlar.org adresinde), İnternet sunucularımız üzerinden
size bu tip bir blog yapısıni ve daha fazlasıni severek açarız. Aklınızdaki yapıyı oluşturacak her türlü tasarım ve programlama desteğini verebiliriz. Böyle bir oluşuma katılan insanlar ve kurucuları kadar, sunulduğu ortamın da profesyonel olmasını arzu etmekteyiz. Ve böyle bir yapıda beklentisiz her zaman yanınızdayız.
sevgiler
Reklamlar.tv

Çarşamba, Temmuz 27, 2005 2:24:00 ÖÖ  
Blogger Utku Türer said...

Ben toplantının Bilgi'de olmasının, illa akademik olacağı anlamına gelmediğini düsünüyorum. İlk sırada toplantının yapılması, ikinci sırada nerede ve nasıl yapılacağı var sanırım.

Simit-kaşar olayına gelince, bir jr. olarak sanırım buna diyeceğim yok; seve seve (fakaat ustaların beyinlerinin son kıvrımına kadar emeceğimi de belirtmeliyim).

Teşekkürler Haluk hoca.

Çarşamba, Temmuz 27, 2005 4:22:00 ÖS  
Blogger Haluk Mesci said...

Bilgi'ye tepkim hakkında açıklık getirmek isterim :

Bilgi kampüsünde yapılmasına bir diyeceğim yok. Orada hocalık da yapıyorum zaten.
Derdim, hazırlığın, tartışmanın ve çıkışının sektörün kendisince yapılması.

Çarşamba, Temmuz 27, 2005 6:18:00 ÖS  
Blogger Kağan İşmen said...

Bunu yapabiliriz gibi geliyor bana (Bilgi'de), yine de tabii bir araya gelip, detaylari konusmakta fayda var. Bilgi'de yaraticilik kavramini cook daha genis tutup, Reklamda Yaraticilik kisimini, sektorun profesyonelleri, profesyonel bir sekilde gerceklestirebilir. Zaten daha once de soyledigim gibi, Bilgi reklamcilik'da, akademisyen kadar (belki daha da fazla) sektor profesyoneli var.

Perşembe, Temmuz 28, 2005 1:12:00 ÖS  
Blogger Utku Türer said...

O zaman ilk önce her hangi bir yerde bir araya gelerek ön buluşma yapsak. İnternet üzerinden olduğu sürece (işlerin yoğunluyla) pek bir yere varamiyacağız sanırım.

Mesela güzel bir pazar günü sakin bir şekilde bir araya gelsek. Sakin sessiz bir kafe bile olabilir.

Çarşamba, Ağustos 03, 2005 4:31:00 ÖS  
Blogger CigdemZeytin said...

Ben de üzerime düşeni yapmaya ve en iyi şekilde çalışmaya varım.

Pazar, Kasım 13, 2005 10:10:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home