Zekâmı okşa, saçımı öp!
Dün gece Star'da Şimpiyonlar Ligi maçı öncesi, arası ve sonrasında sponsor firmaların reklam filmleri oynadı. Bunlardan biri de, sanırım, bu yıl lige sponsor olan Vodafone'un reklam filmleriydi. Gördünüz mü?
Görmelisiniz. Bir tüketici olarak, bırakın, insan olarak zekânızın okşandığını düşünüyorsunuz. Keyif alıyorsunuz sizi şu an tüketici olarak hiç de ilgilendirmezken.
Reklamcı algısıyla baktığınızda, düşünmeden de edemiyorsunuz. Geliyor Vodafone, geliyor ya. Henüz adı yok, reklamları yok fakat geliyor ya. "Gelsin n'olur!" diyorsunuz. Gelsin ve bizi "onore" etsin.
Çok kısa süreli, üstelik Şampiyonlar Ligi'ne özel hazırlanan "doğrudan satış içermeyen" filmleri görmenize karşın, "düzgün" bir marka var karşınızda, belli.
Kuşak içinde yer alan, Türkiye'de faaliyet gösteren GSM operatörlerinin reklam filmlerini de görünce daha da heyecanlanıyorsunuz.
Bizi adam yerine koyan, algı seviyesi önyargıları olmayan, "Fakat burası Türkiye!" demeyen bir markanın iletişime geçmesini merakla bekliyorsunuz. İletişim dilinin, hele GSM gibi bir konuda, ülke insanı, dil, din, ırk vs. gözetmeksizin, bir esneme kadar basit, genel algı ve beğenilere yönelik yapılabileceği umuduna kapılıyorsunuz. Beklerken, "diğerleri"nin utanıp sıkılacağını düşünüyorsunuz.
Derken, ansızın, aklınıza takılıveriyor.
Vodafone Türkiye'de iletişime geçtiğinde, yani bir Vodafone reklam filmi Türk insanı için kuşaklarda dönmeye başladığında ne olacak? Yoksa "bize özel" reklamlar mı yapacaklar?
Hayallah!
Bekliyorsunuz... Merakla.
Görmelisiniz. Bir tüketici olarak, bırakın, insan olarak zekânızın okşandığını düşünüyorsunuz. Keyif alıyorsunuz sizi şu an tüketici olarak hiç de ilgilendirmezken.
Reklamcı algısıyla baktığınızda, düşünmeden de edemiyorsunuz. Geliyor Vodafone, geliyor ya. Henüz adı yok, reklamları yok fakat geliyor ya. "Gelsin n'olur!" diyorsunuz. Gelsin ve bizi "onore" etsin.
Çok kısa süreli, üstelik Şampiyonlar Ligi'ne özel hazırlanan "doğrudan satış içermeyen" filmleri görmenize karşın, "düzgün" bir marka var karşınızda, belli.
Kuşak içinde yer alan, Türkiye'de faaliyet gösteren GSM operatörlerinin reklam filmlerini de görünce daha da heyecanlanıyorsunuz.
Bizi adam yerine koyan, algı seviyesi önyargıları olmayan, "Fakat burası Türkiye!" demeyen bir markanın iletişime geçmesini merakla bekliyorsunuz. İletişim dilinin, hele GSM gibi bir konuda, ülke insanı, dil, din, ırk vs. gözetmeksizin, bir esneme kadar basit, genel algı ve beğenilere yönelik yapılabileceği umuduna kapılıyorsunuz. Beklerken, "diğerleri"nin utanıp sıkılacağını düşünüyorsunuz.
Derken, ansızın, aklınıza takılıveriyor.
Vodafone Türkiye'de iletişime geçtiğinde, yani bir Vodafone reklam filmi Türk insanı için kuşaklarda dönmeye başladığında ne olacak? Yoksa "bize özel" reklamlar mı yapacaklar?
Hayallah!
Bekliyorsunuz... Merakla.
1 Comments:
Ben de denk geldim Vadofone'a... (Futbol tutkumdan olsa gerek) ve çok ama çok beğendim :)))
Devamını bekliyoruz mesela bu akşam :)))
Yorum Gönder
<< Home